Ура за Мартин и Иван! Ура за Seven Bulls Games! Още един успешен game dev в България

Martin_Grigorov

Мартин Григоров и Иван Йосифов от Seven Bulls Games – нека ви запозная с този силен екип, който доказва, че с много труд и достатъчно познания и умения и в България могат да се създават продукти / игри, които да са силно популярни в цял свят – над 30 милиона сваляния на игрите им – уау!!!
Поговорихме си с Мартин. Споделям.

Как се случи SevenBullsGames? 
Това е втората ни компания за мобилни игри. Основахме я 2013-та година и малко след това измислихме маркетингова стратегия, с която успяхме да направим над 30 милиона сваляния на игрите ни.
Съвместната ни работа с Иван Йосифов започна 2010-та година. Двамата с Иван сме състуденти от Техническия университет в София.

15622388_10210333148618826_3018072582454090548_n

Кой е най-големият кеф да се занимава човек с game development?
Разработването на игра понякога е много трудоемко и изтощаващо, но винаги доставя голямо удоволствие, когото дойде времето за тестване на проекта, защото по цял ден играем на играта, особено забавно е, когато е мултиплейър игра.

Кои са малките ви радости в ежедневието?
Разработването на игри е свързано и с постоянното проучване на пазара, заради това почти всеки ден играем различни чужди игри с проучвателна цел, което е много забавно.

Наистина е впечатляваща бройката сваляния и въобще всичко, което постигате! Кой помага? Наистина ли е “маркетинг с нулев бюджет”? 
2013-та година измислихме начин да бъдем забелязани на пазара и как може игрите ни да се свалят без да плащаме пари за реклама. Научихме много неща и започнахме да намираме много нови начини как и къде може да бъде позиционирана дадена игра и какво търсят и искат хората. Така 2016-та година започнахме разработването на сегашния ни продукт – мултиплейър шуутър игра за iOS и Android. Тогава имаше много малко качествени такива игри, а търсенето тепърва започваше да расте. До момента имаме над 5 милиона сваляния на играта ни и по над 10 хиляди нови играчи всеки ден, като не сме плащали пари за реклама. Продуктът е много добър и хората го харесват. Изградили сме голяма общност от хора, от целия свят, около играта. Те много ни помагат с поддържането и разпространението на играта ни.

Каква е рецептата? Как се случва това – чудо, много работа или и доза късмет?
Преди всичко при нас успехите са свързани с много работа и много анализиране на пазара. Когато започнеш да учиш много неща за пазара, започват да ти идват и много нови идеи, как може да се позиционираш на него. Не е важна самата идея за дадена игра, а е важно и какво искат потребителите от подобен продукт. Както във всяко нещо, така и за нас късметът не би бил излишен, но се опитваме да не разчитаме на него.

Много млади хора днес се хвърлят към идеята да започнат да създават игри. Лесно ли е? Какво им казваш? Какъв би бил твоят съвет?
Все повече стават начините за създаване на една игра, платформите, на които тя да бъде пусната за продажба стават все по-достъпни. Това мотивира много хора да направят своя собствена игра. Ако вярваш в целта си и си отдаден на нея, не е трудно да направиш игра, просто не трябва да се отказваш. Трудното е да я направиш така, че хората да я харесват и играят. Правилната мотивация е много важна според мен. Има много хора, които го правят с идеята да изкарат много пари бързо, според мен това е грешна мотивация, понеже много лесно може да изкриви представите, кое е хубаво за играта. Мотивацията трябва да е свързана с хората, да харесат играта, която правиш, да бъде направена за тях, не просто на теб да ти харесва, а на тях. Когато играчите започнат да удобряват нещата, които правя, тогаво се чувствам много по-удовлетворен, а говерейки от бизнес гледна точка, когато хората харесват играта, са много по-склонни да платят за покупки вътре в играта, както и ако има реклами, не са толкова издразнени от тях.

И в края – а сега накъде? Какво предстои (освен най-доброто!)? :)
Сега сме се фокусирали изцяло над мобилната шуутър игра, за която споменах. Хубавото на целия проект, е че вече е обвързан с много голяма общност от играчи, непрекъснато има много нови идеи и поставени цели. Играта е мултиплейър и хората се запознават в нея и организират свои отбори и състезания. Пишат ни всеки ден с различни желания. На нас ни доставя удоволствие да работим по тази игра, като сбъдната детска мечта е, а има още толкова много да се развива. Една от целите, които имаме е да я направим още по-добра от състезателна гледна точка и да започнем организирането на турнири с професионални играчи и наградни фондове.

—–

На снимките: Мартин Григоров и Иван Йосифов
От мен – Успехи! И още успехи, прекрасни млади хора!

Поразгледайте, играйте и ги подкрепете – http://sevenbullsgames.com/wp/

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *